VILLKOR HOS GRAFSTAd.
Köp- och leveransvillkor
Du måste vara över 18 år för att få genomföra en beställning på grafstad.se. När du gör en beställning så godkänner du våra villkor.
Efter att du lagt en order kommer en orderbekräftelse till din mail, den mailadress som du angav i din beställning. Det är ett automatiskt mail och är endast en bekräftelse på att din order är mottagen hos oss. Kontrollera din orderbekräftelse så att din beställning blivit korrekt. Upptäcker du något fel kontakta vår kundservice så snart du kan. Extra viktigt att du kontrollerar specialbeställda produkter så att du angett rätt information till produkten så som t.ex namn och datum och kontrollerar stavning. Det är inte säkert att din order hinner ändras eller stoppas efter att din order är lagd om din order redan gått vidare till vårat lager. Det är viktigt att du uppger rätt namn och adress så att ditt paket skickas till korrekt adress.
Om ditt paket ej hämtas ut i tid och går tillbaka till oss tas en avgift ut om 200kr/paket för att täcka våra kostnader.
Priser
Moms ingår i priset. Om rabattkod använts på felaktigt sätt, t.ex. på ej gällande varugrupp, har Grafstad Designbyrå rättigheten att fakturera kunden i efterhand. Skulle det uppstå uppenbara felaktigheter så som fel pris förbehåller vi oss rätten att justera felet i efterhand. Vi kontaktar alltid dig på din mailadress du uppgav i din order om vi upptäcker ett fel som vi måste korrigera. Du kan alltid makulera din order om du inte är nöjd med det korrigerade priset.
Leverans utanför Sverige
Det går att beställa posters och mindre inredningsdetaljer för leverans utanför Sverige. Vi kan förnärvarande inte leverera möbler och ramar utanför Sverige.
Klarna. Checkout
Välj faktura, VISA, Mastercard, delbetala om du så vill.
Reklamation och ångerrätt
Det är lämpligt att kunden ankomstkontrollerar leverans för att verifiera att denna är riktig och felfri. Vid reklamation skall kund kontakta Grafstad Designbyrås kundservice via e-post: info@grafstad.se och uppge order-id samt orsak till reklamationen. Defekta produkter som returernas till Grafstad Designbyrå bör behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas. För privatkonsument gäller konsumentköplagen. Grafstad Designbyrå förbehåller sig rätten att ersätta defekt vara med likvärdig i de fall identisk vara ej finns tillgänglig.
Privatkonsument har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt distansavtalslagen. Ångerrätten gäller enligt nämnda lag endast om varan och dess originalförpackning kan återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Om varan har hanterats så den har mist sitt fulla värde så blir det avdrag på återbetalningen. Originalförpackning måste vara möjlig att använda igen. Produkten måste vara i sådant skick så den går att sälja igen. Grafstad.se förbehåller sig rätten att göra avdrag för värdeminskningen.Viktigt att fraktsedlar inte sätts fast på originalkartong.
Vill konsument utnyttja sin ångerrätt skall denna kontakta Grafstad på info@grafstad.se. Returfrakten bekostas av konsumenten. Använd PostNords hemsida och betala med skicka lätt för att få ut fraktsedel.
Vid produkter som är specialtillverkade för viss kund, gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt. Exempel på dessa varor är posters/canvas med personliga tillval eller fotomotiven som finns i webbshoppen under kategorin ”Fine Art Photography by Danny Sivermalm”. Om en vara är transportskadad skall Posten kontaktas omgående för reklamation. Acceptera ej ett paket som ser skadad ut. Om varan är feltryckt går det naturligtvis att reklamera. Kontakta då Grafstad.se omgående vid mottagande. Reklamation av feltryck måste göras inom 30 dagar från det vi har levererat varan.
Retur vid ångerrätt
När du gör en retur så är det viktigt att varan/varorna du returnerar är felfria. Förpacka väl så produkt/produkterna ej riskerar att skadas. Viktigt att originalkartong även den är i fint skick och ej riskerar att skadas. Klistra ej fraktsedel på originalkartong eller övriga klisterlappar/tejp. Om varan har hanterats så den har mist sitt fulla värde så blir det avdrag på återbetalningen.
Vi tar inte något ansvar för eventuella påminnelser på fakturor när du gör en retur. Viktigt att du meddelar Billmate att du gör en retur eller att du betalar fakturan innan den förfaller för att det inte ska tillkomma påminnelseavgifter. Efter att din retur är behandlad och godkänd återbetalar vi pengarna för produkterna du returnerat inom 14 dagar.
Vid produkter som är specialtillverkade för viss kund, gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt. Exempel på dessa varor är posters/canvas eller fotomotiven som finns i webbshoppen under kategorin ”Fine Art Photography by Danny Sivermalm”
Vid frågor angående din faktura kontakta Billmate.
Transportskada
Om en vara från Grafstad Designbyrå skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgående till fraktbolaget.
Force Majeure
Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför Graftad Designbyrås kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Grafstad Designbyrå befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.
Leveranstid
Vi skickar ditt paket inom 3-7 dagar efter lagd order, detta gäller lagervaror alltså ej beställningsvaror. Se vid varje produkt vilken leveranstid som gäller för respektive produkt. Med dagar menas arbetsdagar. Innehåller din order flera olika produkter kan det hända att din order levereras i flera olika paket som skickas från olika lager. Leveranstid på möbler kan ibland bli längre än det uppskattade datumet. Grafstad Designbyrå reserverar sig för att leveranstiden kan bli längre vid semestertider och skriver en kommentar om detta i webbshoppen. Vissa motiv som inte finns i lager trycks på beställning och då kan leveranstiden bli 9-14 dagar.
Leveranssätt
PostNord eller DHL
Ditt paket skickas med PostNord eller DHL och levereras till ditt närmaste ombud eller Servicepoint och du hämtar ut det på en tid som passar dig, efter att du blivit aviserad via sms eller brev.. Du hämtar ut det på en tid som passar dig, efter att du blivit aviserad via sms eller brev.
DHL Företagspaket
Paket levereras till företagsadresser om så önskas.
Flera sändningar
Ibland kan det förekomma att vi skickar din order i flera paket och även som flera sändningar. Det kan betyda att paketen kommer fram olika dagar. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Varor som skickas med PostNord eller DHL, aviseras via sms (primärt) alternativt e-post (sekundärt). Paket ligger kvar hos ombud 14 dagar efter avisering. Om ditt paket ej hämtas ut i tid och går tillbaka till oss tas en avgift ut om 200kr/paket för att täcka våra kostnader, denna avgift skickas som faktura till adressen du angivit i din order. Betalas inte denna faktura skickas en påminnelse efter 14 dagar, 7 dagar efter att påminnelsen skickats går fakturan vidare till inkasso.
Frakt
PostNord – Ombud samt DHL – Servicepoint – 69 kr.
Produktavvikelse
Det kan förekomma mindre avvikelser bland alla posters och fotomotiv. Tänk även på att de färger ni ser på datorskärmen inte alltid överensstämmer med verkligheten. Det beror hur väl din datorskärm är inställd. Se alltid till att mäta bredd och längd av din poster eller fotomotiv, förhållanden mellan de olika tavlorna framkommer inte alltid tydligt och korrekt i bilder som visar produkten.
Produkter i mijöbilder kan ha fel proportion.
I vissa fall kan det förekomma att en produkts storlek inte är i rätt proportion till andra föremål i miljön de visas i.
Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker ni skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportören PostNord eller DHL och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall ni kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
För ej uthämtade varor debiteras en avgift på 200kr per paket. Det gäller även om din order är uppdelad i flera sändningar. Har ditt paket gått i retur men du fortfarande vill ha din order så får du lägga en ny order på vår hemsida.
GDPR
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i GDPR, du kan läsa mer under vår integritetspolicy.
Priser & Kampanjer
Det går ej att kombinera olika erbjudanden. Vid erbjudanden att köpa X men betala för Y, räknas den billigaste bort från slutpriset.
Redan lagd order
Grafstad Designbyrå kan inte göra några ändringar på redan slutförda beställningar. Därmed kan inte rabatter läggas till, ändra eller ta bort atiklar eller ändra leveransadress.
Övrigt
Vi reserverar oss för felskrivelser gällande pris och produktspecifikationer och fraktpriser.
Grafstad Designbyrå förbehåller sig rätten till ändring av all information, inklusive men ej begränsat till priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden, utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning till uppgivet pris eller p.g.a. att ett försäljningsobjekt utgått, har Grafstad Designbyrå rätt att häva köpet och återbetala eventuella inbetalda belopp på bästa sätt. Grafstad Designbyrå ska också meddela kunden om ersättande eller likvärdigt försäljningsobjekt finns tillgängligt. Grafstad Designbyrå kan inte justera priset på lagd order.
Om du har några frågor så kontakta oss på info@grafstad.se
Vi har F-skatt och vårt reg nr är 556999-0756 och vårt momsnr är SE556999075601
Grafstad Designbyrå AB
Eliegatan 4
172 73 Sundbyberg
Tack för ditt intresse!
Danny Sivermalm, Sundbyberg, Stockholm